10 Nisan 2012 Salı

SÜZME MERCİMEK ÇORBASI* KEMALPAŞA TATLISI

Herkese Sevgiler Selamlar 
Beş gün yıllık izin aldığımdan evdeyim , kızımı da kreşe göndermedim birlikte vakit geçiriyoruz.Belinay'ın en sevdiği yemek olan Mercimek Çorbasını yayınlayacağım bugün.Süzme Mercimek yaptım.Aslında ezogelin çorbasına da benziyor ama ezogelinde bulgur var ben pirinç kullandım.Tarifi çok basit;
Malzemeler: 2 su bardağı mercimek,1 baş soğan,1 adet patates,2 yemek kaşığı tereyağı,2 su bardağı et suyu,ayrıca 1,5 litre su ,2 yemek kaşığı pirinç,1 tatlı kaşığı salça(rengi buğday gibi olsun diye az kullandım) ,tuz,karabiber,pul biber,limon suyu
Yapılışı:Limon suyu hariç tüm malzemeleri düdüklü tencereye koyup 30 dakika pişirin.Daha sonra ocaktan alıp düdüklüyü açın ve el blendırı ile iyice çırpın.Üzerine pul biber serperek servis yapın.Yerken mutlaka limon suyu dökün.Enfes çorbanız hazır.
Tatlı olmadan olmaz değil mi?
Kemalpaşa tatlısı kurtarıcı olur her zaman.Nasıl yapıldığını herkes bilir.Paketteki tarife göre şerbet içinde kaynatılıp servis tabağına alınır.üzerine krem şanti veya muhallebi dökerek de yiyebilirsiniz.Hatta çikolata sosu da çok yakışıyor.
Dua ve muhabbet ile hoşçakalın efendim....

4 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık,çorbada tatlıda enfes görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. Şengülcüm yorum ayarlarını senin istediğin şekilde değiştirdim,bye...

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık çorbasız bir hayat düşüne
    mem sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. süzme mercimek çorbasınıda,kemal paşayıda çok severim ellerinize sağlık,kızınızla güzel bir hafta diliyorum...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız İçin Teşekkürler!!!